Sistem de evacuare

Ce indică culoarea fumului de eșapament ?

Înțelegi anumite culori când vine vorba de conducere. Verde înseamnă „du-te”. Galben înseamnă „atenție”. Roșu înseamnă „oprire”. Semaforul ar trebui să își schimbe culoarea, dar ce înseamnă dacă evacuarea mașinii tale începe să schimbe nuanțe? Ar putea însemna nimic sau ar putea fi un semn că există o problemă pe care trebuie să o verificați. Înainte ca următoarea dvs. călătorie să aibă șansa de a „implică fum”, examinați codul de culoare al eșapamentului mașinii de mai jos pentru a vă ajuta să determinați dacă este timpul pentru o reparație a scurgerilor de ulei, o reglare a motorului, o verificare a lichidului de răcire sau ceva serios.

CULORI FUM DE ESAPAMENT AUTO
FUM ALB DE ESAPAMENT

Fumul de evacuare alb, ușor sau subțire, este de obicei vapori de apă. Veți observa acest lucru prima dată când porniți mașina, mai ales dacă este o zi rece. Acest lucru se întâmplă deoarece condensul se adună în mod natural în sistemul de evacuare. Fumul de eșapament ușor sau subțire alb este obișnuit în vehicule.

FUM DE ESAPAMENT ALBASTRU SAU GRI

Fumul de evacuare albastru/gri înseamnă că există probabil o scurgere de ulei și motorul tău arde ulei. Este timpul ca un tehnician calificat să verifice lucrurile. Scurgerea poate fi cauzată de mai multe probleme, cum ar fi scurgerile etanșărilor supapelor, segmentele pistonului deteriorate sau pereții cilindrilor uzați.

Sfat: Fumul albastru în timpul accelerării înseamnă că segmentele pistonului vehiculului dumneavoastră pot fi deteriorate. În timpul decelerarii, totuși, fumul albastru înseamnă că ghidajele supapelor chiulaselor sunt deteriorate. Oricum, ceva este deteriorat care nu ar trebui să fie. Ajutați-vă tehnicianul să diagnosticheze problema luând notă când apare fumul albastru, apoi mergeți la cel mai apropiat service!

FUM DE ESAPAMENT NEGRU

Fumul negru de evacuare poate apărea atunci când vehiculul arde prea mult combustibil. Acest lucru ar putea fi cauzat de un filtru de aer înfundat, defectarea sistemului de injecție a combustibilului, o galerie blocată sau o varietate de alte probleme. Un filtru de aer înfundat nu vă va afecta consumul de gaz datorită tehnologiei auto de astăzi, spune Consumer Reports, dar veți plăti pentru el cu performanțe slabe. Verificați vehiculul de către un tehnician pentru a vedea de ce vehiculul arde mai mult combustibil decât de obicei.

FUM DE ESAPAMENT PERSISTENT, ALB/GRI

Un flux constant de fum gros alb/gri de evacuare care vine de la țeava de eșapament ar putea însemna că există o scurgere a garniturii la cap. „În acest caz”, explică scriitorul auto Paul Brand, „lichidul de răcire ar ajunge să fie încălzit în camerele de ardere și ar fi suflat prin evacuare pe măsură ce motorul pornește”. O scurgere de lichid de răcire vara ar putea duce cu ușurință la un motor supraîncălzit, iar un motor supraîncălzit te-ar putea lăsa blocat pe marginea drumului.

Fumul de evacuare alb/gri care se revarsă din țeava de eșapament ar putea însemna, de asemenea, un bloc fisurat sau chiulasa – ambele probleme foarte grave care ar trebui rezolvate rapid. Așteptarea prea mult timp vă poate costa reparații.

Dacă evacuarea dvs. trimite semnale de fum, jucați în siguranță și vizitați profesioniști. Este posibil ca mașina dvs. să încerce să vă informeze despre o scurgere de ulei, o piesă spartă a motorului, un filtru înfundat sau altceva. Găsiți cel mai apropiat Firestone Complete Auto Care și aduceți-vă vehiculul pentru o inspecție de curtoazie astăzi și, dacă este necesar, o reparație importantă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *